آرد برنج دوریان

۵۴,۰۰۰ تومان

 

تحویل سریع ضمانت کیفیت کالا بازگشت کالا با شرایط تنوع پرداخت

موجود

شناسه محصول: 0167110921470002 دسته: برچسب: , , ,

توضیحات

آرد برنج دوریان

آرد برنج چیست ؟

به برنجی که تازه برداشت شده و دارای پوسته است، شلتوک گفته می‌شود. برای جدا کردن دانه‌ های برنج از پوسته رویی ‌شان، آن ‌ها را به کارخانه‌ های شالیکوبی یا برنج‌ کوبی برده و طی فرآیند شالی کوبی و تبدیل شلتوک به برنج سفید، برخی از دانه‌ های برنج، شکسته می‌شوند که آن ها را با الک از دانه ‌های کامل جدا می‌ کنند.

بخشی از این دانه‌ ها که زیاد خرد نشده باشند به عنوان برنج نیم ‌دانه روانه بازار می ‌شوند اما دانه ‌هایی که بیش از اندازه شکسته و قابل ‌استفاده نباشند را برای تهیه آرد برنج مورد استفاده قرار می ‌دهند.

آرد برنج از آسیاب کردن این دانه ‌های شکسته تهیه می‌شود و این راه تشخیص آرد برنج مرغوب است که خواص آرد برنج را نیز بیشتر می کند.

آرد برنج ماده ی غذایی است که غالبا از برنج های خیلی ریز و شکسته تهیه می شود و می توان برای تهیه انواع دسر مانند تهیه فرنی، شیرینی برنجی، حلوا و … از آن استفاده کرد.

به دلیل خواص آرد برنج و نداشتن مواد مضر مانند گلوتن، ارزش غذایی آرد برنج بسیار زیاد بوده و خوردن آن توصیه می شود. در واقع یک راه تشخیص آرد برنج از آرد گندم نداشتن گلوتن آر برنج است.

به ویژه امروزه بیشتر پزشکان مصرف آرد برنج را برای افرادی که مشکل گوارشی دارند، توصیه می کنند. آرد برنج بهترین جایگزین برای آرد گندم و گلوتن است. زیرا همان طور که ذکر شد این آرد بدون گلوتن است و از برنج ریز خرد شده تهیه می شود.

البته آرد برنج هم از برنج سفید و هم از برنج قهوه ای حاصل می شود. در طرز تهیه بسیاری از غذاهای اصلی در آسیای جنوب شرقی، ژاپن و جنوب هند از آرد برنج استفاده می شود. آرد برنج یک عامل قوام دهنده است.

زیرا سبب جداسازی مایعات از غذاها می شود. کاربرد آرد برنج بسیار بوده و می توان آن را در سوپ ها، سس ها و خورش ها استفاده کرد و حتی برای تهیه دسرهایی مانند فرنی نیز آن را به کار برد.

ارزش غذایی آرد برنج

ارزش غذایی آرد برنج بسیار زیاد است و از جمله آن می توان به کلسیم، ویتامینB6، منیزیوم، آهن، قند، فیبر، پتاسیم، پروتئین، کربوهیدرات، تیامین، کمی چربی، فسفر، مس و روی است که خواص آرد برنج را چندین برابر می کند.

خواص آرد برنج

همان طور که گفته شد، آرد برنج فاقد گلوتن است. گلوتن پروتئینی است که باعث تحریک و آسیب رساندن به سیستم گوارشی بدن می شود و از این رو برای کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک هستند، یک جایگزین مناسب و عالی است.

آرد برنج دارای فیبر نسبتاً بالایی است و از آن جا که رژیم غذایی حاوی فیبر زیاد نه تنها به حذف ضایعات از بدن کمک می کند و حتی باعث کاهش کلسترول و کنترل قند خون شود، لذا آرد برنج بسیار برای بدن مفید است.

اما برای جبران کمبود فیبر، می توان آن را با غذاهای پروتئینی مانند پروتئین آرد و تخم مرغ مصرف کرد. آرد برنج می تواند فیبر مورد نیاز بدن انسان را تامین کند و برای کسانی که مشکل یبوست دارند، بهترین گزینه خواهد بود.

به علت فیبر موجود در آن آرد برنج باعث کاهش کلسترول و کنترل قند خون بدن می شود. در آرد برنج ماده ای وجود دارد به نام کولین که به انتقال کلسترول و تری گلیسرید از کبد کمک می کند و  باعث حفظ سلامتی کبد می شود.

بیشتر خواصی که در برنج وجود دارد، در آرد برنج هم یافت می شود. حتی می توان گفت خواص آرد برنج بیشتر از برنج است و برای افرادی که توانایی خوردن برنج را ندارند، می توان آرد برنج را پوره کرده و به آن ها داد.

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

فرنی با آرد برنج یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی‌ای است که به سادگی در خانه قابل تهیه است. در دسترس بودن مواد اولیه و ساده بودن روش پخت این دسر باعث شده به یکی از خوراکی‌های پایه ثابت سفره افطار ماه رمضان ما ایرانی‌ها تبدیل شود.

خوردن یک کاسه فرنی برای افطار یا در پایان یک روز سخت کاری انرژی را به بدن شما باز می‌گرداند و سر حالتان می‌آورد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک نوع فرنی با آرد برنج را به شما آموزش دهیم.

فرنی دسر پرخاصیت و در عین حال ساده‌ای است که انواع مختلفی داشته و تا به حال چند مدل مانند فرنی با نشاسته، فرنی خامه‌ای و فرنی شکلاتی را به شما آموزش داده‌ایم. یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین انواع این دسر خوشمزه فرنی با آرد برنج است.

شما برای تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا باید شیر سرد را داخل یک قابلمه متوسط بریزید. آرد برنج را به شیر سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا در شیر سرد حل شود. سپس شکر را هم اضافه کنید و شروع به حل کردن آن کنید.

حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و آب را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حواستان باشد که هم زدن را متوقف نکنید چون این کار باعث می‌شود آرد برنج در شیر یکدست حل نشود. پس مرتب آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب را اضافه کنید.

اگر مایل بودید می‌توانید کمی وانیل هم به این دستور اضافه کنید و همچنان هم بزنید. اضافه کردن کمی وانیل عطر بسیار خوبی به فرنی شما می‌دهد. فرنی را آنقدر هم بزنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد.

فرنی شما آماده است خیلی سریع تا وقتی سفت نشده آن را داخل ظرف مناسب بریزید و رومی آن را با دارچین یا خلال پسته تزئین و سپس نوش جان کنید.

توضیحات تکمیلی

وزن 9 کیلوگرم
ابعاد 45 × 32 × 17 سانتیمتر
وزن هر عدد

200 گرم

تعداد در هر کارتن

35 عدد

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آرد برنج دوریان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…