سویق نخود دوریان

۵۱,۰۰۰ تومان

 

تحویل سریع ضمانت کیفیت کالا بازگشت کالا با شرایط تنوع پرداخت

موجود

شناسه محصول: 0162810921470008 دسته: برچسب: , ,

توضیحات

سویق نخود دوریان

سویـق یـک روش طبـخ نباتات به خصوص غـلات و حـبـوبـات است کـه کیفیـت مـواد غـذایـی را تـا بـالاتـریـن حـد مـمـکن نگهداری می کند.

در این روش آرد ماده ی غذایی تفت داده می شود. بیان تفاوت بیـن سویق نـخود و آرد نخـودچـی این برتری را واضـح تر نـشان می دهد.

برای تهـیـه آرد نخودچی بایـد ابتـدا نخـود را چند مـرحـله خیساند یا پخـت و آب آن را تخلیه کرد و سپس آن را تفت داد و آسیاب کرد.

در فرآیند پـخـت بـا آب، ارزش غـذایی مـاده ی جـامـد در آب تـخلـیـه می‏شود. این اتفاق در فرآورده های حیوانی حدود ۵۰درصد است.

به همین خاطر ارزش گوشت و آبگوشت تقریباً باهم برابر است. اما در فرآورده های گیاهی درصد بالایی از ارزش غذایی در آب مطبوخ تخلیه می شود. از این رو است که در بسیاری از روش های تجویز دارو از عصاره جوشانده این فرآورده ها استفاده می شود.

در تهیه نخودچی ارزش غذایی نخود در همان آبی است که پس از خیساندن یا طبخ دور ریخته می شود. اما برای تهیه ی سویق نخود، ابتدا باید نخود را تمیز و سپس آسیاب کرد و تفت داد.

در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی، مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها به آرد اضافه می شود. این مقایسه در مورد گندمک با سویق گندم و بقیه ی حبوبات و غلات صادق است.

از دانه‌های مختلف غلات، حبوبات و هسته میوه‌ها یا برخی از خود میوه‌ها و تره‌بارها، سویق‌های متنوعی تهیه می‌شود. مانند سویق گندم، سویق جو، سویق برنج، سویق نخود، سویق عدس، سویق سنجد، و سویق‌های تهیه شده از سیب، کنار، کدوتنبل، دانه انار و خشخاش.

گاهی سویق‌ها را با هم ترکیب می‌کنند: مثل سویق گندم و جو. سویق گندم، سویق جو، سویق گندم و جو (مخلوط به نسبت مساوی) و سویق کامل (ترکیبی از سویق‌های جو، گندم، عدس و سنجد) که جزء مهم‌ترین سویق‌ها هستند.

خواص سویق نخود

امام رضا (ع) فرمودند؛ سویق نخود، برای کمر درد مفید است، قبل و بعد از غذا بخورید. سویق نخود در طب اسلامی مقوی و موثر در رشد و تقویت بدن، درمان کمر درد، درمان ضعف جنسی، درمان زود انزالی، درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک، تقویت ستون فقرات، درمان التهاب ورم گلو و … است.
سویق نخود مقوی عمومی بدن است و در کمک به درمان زود انزالی مفید می باشد.
سویق تهیه شده از نخود برای کم کردن عوارض ام اس میتواند بسیار مفید باشد.
سویق نخود چاق کننده وعضله ساز در افراد لاغر است.
کلسیم موجود در سویق نخود با کلسیم موجود در لبنیات مانند شیر و ماست برابر است. مصرف سویق نخود برای سلامت استخوان ها مفید می باشد.
سویق نخود دارای فولات می باشد که یک ماده ضروری برای زنان باردار است. این ماده باعث می شود تا رشد مغز جنین به شکل ویژه و درستی انجام شود.
سویق نخود دارای منگنز می باشد که برای تولید انرژی در بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی مفید می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در نخود باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

روش مصرف

– ناشتا دوقاشق غذاخوری بصورت خشک میل شود.
– به صورت مخلوط با خرما، شیر و عسل یا با عسل و روغن بصورت حلوا
– جهت درمان روزی دوبار و در هر مرتبه 2 تا 3 قاشق غذاخوری قبل از غذا استفاده شود. بهتر است سویق را به صورت خشک استفاده نمایید. برای اثربخشی درمانی سویق، بهتر است 40 روز مصرف مداوم داشته باشید.

توضیحات تکمیلی

وزن 9 کیلوگرم
ابعاد 45 × 32 × 17 سانتیمتر
وزن هر عدد

200 گرم

تعداد در هر کارتن

35 عدد

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سویق نخود دوریان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…