سویق چاق کننده دوریان

۴۳,۰۰۰ تومان

 

تحویل سریع ضمانت کیفیت کالا بازگشت کالا با شرایط تنوع پرداخت

موجود

شناسه محصول: 0162810921470003-2-1 دسته: برچسب: , ,

توضیحات

سویق چاق کننده دوریان

سویق، آرد تفت داده شده است؛ مثل آردی که برای تهیه حلوا تفت می‌دهند. کلمه «سویق» یا «صویق»، عربی است که در فارسی قدیم به آن «پِست / پَست» می‌گفته‌اند.

در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» که در اوایل قرن ششم هجری و به زبان فارسی در طب نوشته شده، از همین واژه فارسی استفاده شده است.

مولّف بحر الجواهر گفته است: «از هفت چیز، سویق می‌سازند: گندم، جو، عدس، نخود، سنجد، سبوس و سیب. همه این انواع، طبع را مهار می‌کند، قی و دلشوره‌ای را که از صفرا زاده می‌شود، از میان می‌برد، رطوبت معده را خشک می‌کند. ‏

سویـق یـک روش طبـخ نباتات به خصوص غـلات و حـبـوبـات است کـه کیفیـت مـواد غـذایـی را تـا بـالاتـریـن حـد مـمـکن نگهداری می کند.

در این روش آرد ماده ی غذایی تفت داده می شود. بیان تفاوت بیـن سویق نـخود و آرد نخـودچـی این برتری را واضـح تر نـشان می دهد.

برای تهـیـه آرد نخودچی بایـد ابتـدا نخـود را چند مـرحـله خیساند یا پخـت و آب آن را تخلیه کرد و سپس آن را تفت داد و آسیاب کرد.

در فرآیند پـخـت بـا آب، ارزش غـذایی مـاده ی جـامـد در آب تـخلـیـه می‏شود. این اتفاق در فرآورده های حیوانی حدود ۵۰درصد است.

به همین خاطر ارزش گوشت و آبگوشت تقریباً باهم برابر است. اما در فرآورده های گیاهی درصد بالایی از ارزش غذایی در آب مطبوخ تخلیه می شود. از این رو است که در بسیاری از روش های تجویز دارو از عصاره جوشانده این فرآورده ها استفاده می شود.

در تهیه نخودچی ارزش غذایی نخود در همان آبی است که پس از خیساندن یا طبخ دور ریخته می شود. اما برای تهیه ی سویق نخود، ابتدا باید نخود را تمیز و سپس آسیاب کرد و تفت داد.

در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی، مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها به آرد اضافه می شود. این مقایسه در مورد گندمک با سویق گندم و بقیه ی حبوبات و غلات صادق است.

از دانه‌های مختلف غلات، حبوبات و هسته میوه‌ها یا برخی از خود میوه‌ها و تره‌بارها، سویق‌های متنوعی تهیه می‌شود. مانند سویق گندم، سویق جو، سویق برنج، سویق نخود، سویق عدس، سویق سنجد، و سویق‌های تهیه شده از سیب، کنار، کدوتنبل، دانه انار و خشخاش.

گاهی سویق‌ها را با هم ترکیب می‌کنند: مثل سویق گندم و جو. سویق گندم، سویق جو، سویق گندم و جو (مخلوط به نسبت مساوی) و سویق کامل (ترکیبی از سویق‌های جو، گندم، عدس و سنجد) که جزء مهم‌ترین سویق‌ها هستند.

سویق چاق کننده از سه سویق گندم، سنجد و برنج تهیه شده است.

خواص سویق چاق کننده

امام صادق(ع) فرموده است سویق خالی یا با روغن زیتون، گوشت را می‌رویاند و استخوان را محکم می‌سازد.

برای وزن‌گیری جنین در سه‌ماهه پایانی بارداری، مصرف سویق می‌تواند بسیار مؤثر باشد. البته میزان استفاده از سویق در آن دوران، باید کنترل‌شده باشد و مصرف زیاد سویق نیز می‌تواند باعث اضافه وزن بیش از حد جنین یا مادر او گردد.

سویق چاق کننده جایگزین مناسبی برای قطره AD و سایر قطره ها برای کودکان است.

 

روش مصرف

سویق کامل را روزانه دو یا سه قاشق غذاخوری، به صورت خشک یا محلول در شیر میل بفرمایید. طول دوره درمان با سویق ۴۰ روز است اما معمولا آثار استفاده بعد از چند روز نمایان می شود.

توضیحات تکمیلی

وزن 3 کیلوگرم
ابعاد 23 × 15 × 17 سانتیمتر
وزن هر عدد

200 گرم

تعداد در هر کارتن

12 عدد

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سویق چاق کننده دوریان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید…